Tuesday, January 31, 2012

: BicaRa HaTi...

Awak kata awak sukakan hujan, tapi bila hujan, awak keluarkan payung,
Awak kata awak sukakan matahari, tapi bila panas, awak cari tempat yang redup,
Awak kata awak sukakan angin, tapi bila angin bertiup ke arah awak, awk tutupkan mata awak..

Sebab tu saya risau bila awak kata awak sukakan saya..

Awak kata sukakan saya, tapi bila saya datang ke awak, awak beralih yang lain.

Tapi saya tak suka awak sebab saya dah sayang awak, sebab bagi saya perasaan suka boleh jadi benci. yang pastinya sayang saya hingga ke mati. :'D



Jangan sesekali kamu bersikap kejam memberikan harapan pada seseorang itu lalu dia jatuh cinta sedangkan diri kamu tidak mencintainya.

Jangan sesekali kamu hadir dalam hidup seseorang kalau ia hanya kamu rasakan akan menghancurkan perasaanya.

Jangan sesekali kamu menatap tepat di matanya jika semua yang kamu lakukan hanya kepalsuan belaka.

Jangan sesekali kamu mengambil berat ke atas dirinya terlalu berlebihan hanya kerana sekadar simpati kelak bimbang dirinya menaruh hati padamu.


✿ Makan Pun Boleh Dapat Reward. Biar Betul??✿

Jangan sesekali diri kamu mengatakan "aku cinta padamu" sedangkan di dalam hatimu hanya nafsu yang bertakhta.

Jangan sesekali kamu tertarik pada seseorang kerana paras rupanya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan kita.

Jangan sesekali kamu tertarik pada kekayaannya, kerana segala kekayaan akan lenyap dan musnah.

No comments:

Post a Comment